چهارشنبه

سونامی اعدام در ایران



سونامی اعدام در ایران 
گزارش فعالان حقوق بشر- مقایسه تطبیقی اجرای احکام اعدام در ایران در نیمه نخست شهریورماه سال جاری در مقابل آمارهای اجرای حکم اعدام در ماه گذشته و نیز مدت مشابه در سال قبل پرداخته است و نهایتاً از رشد پنجاه درصدی اجرای احکام اعدام در نیمه نخست شهریورماه امسال خبر داده است. این گزارش روند نگران کننده‌ای برای اجرای احکام اعدام پیش بینی می‌کند.
ایران بعد از کشور چین مقام دوم تعداد اعدام را دارا است و اگر بخواهیم به نسبت جمعیت دو کشور تعداد زندانیان و اعدام شدگان را قیاس نماییم رتبه اول به کشور ایران خواهد رسید.
اجرای احکام اعدام در ایران علیرغم خواست جامعه بین الملل و نهادهای مدافع حقوق بشر و در تداوم نقض آشکار معاهدات حقوق بشری ادامه داشته است و این تداوم نسبت به مدت مشابه حداقل با رشدی پنجاه درصدی همراه بوده است.
بر این اساس قابل پیش بینی است که در طی هفته ها و ماههای پیش رو این آمارها ابعاد نگران کننده و گسترده تری به خود خواهند گرفت.

یوحنا 16:3


کشف تابوت باستانی حاوی استخوان های یعقوب برادر مسیح






کشف تابوت باستانی حاوی استخوان های یعقوب برادر مسیح


مترجم: مهران پورپشنگ

یکی از مهم ترین دستاوردهای اخیر باستان شناسی در مورد تایید اصالت تاریخی مسیح و اعضای خانواده اش، کشف تابوت حاوی استخوان بود. این تابوت از سنگ آهک ساخته شده است. کاربرد این گونه تابوت ها از حدود دویست سال قبل از میلاد مسیح، در اورشلیم متداول شد و تا سقوط اورشلیم در سال هفتاد میلادی هم چنان مورد استفاده اهالی شهر قرار می گرفت. تاکنون بیش از ده هزار تابوت استخوان کشف گردیده، اما فقط بر روی حدود صد تابوت، هویت صاحبان استخوان ها نوشته شده است. بر روی یکی از تابوت ها چنین کنده کاری شده:"یعقوب، پسر یوسف، برادر عیسی". در انجیل متی، یعقوب به عنوان یکی از برادران عیسی معرفی شده (متی فصل سیزدهم آیه 55). با این توصیف، او یکی از معروف ترین چهره های عهد جدید است. کتاب اعمال رسولان او را به عنوان یکی از رهبران کلیسای اورشلیم معرفی می کند (اعمال رسولان فصل دوازدهم آیه هفدهم و فصل پانزدهم آیه سیزدهم). او نویسنده رساله یعقوب نیز می باشد. اما او یعقوب رسول نبود. یوسفوس مورخ یهودی که در قرن اول میلادی می زیست، بارها از یعقوب به عنوان برادر مسیح یاد کرده است. 
گزارش بررسی کارشناسان از تابوت یعقوب بدین شرح است:
یک. اندازه تابوت متعلق به جسد شخص بالغ است.  
دو. استخوان ها متعلق به یک مرد است.
سه.نام کنده کاری شده بر روی تابوت، "یعقوب" نام دارد.  
چهار. این تابوت در محدوده شهر اورشلیم یافت شده است. 
پنج. این تابوت متعلق به قرن اول میلادی است. 
شش. بررسی تابوت ها نشان داده که اگر متوفی از بستگان شخص معروفی بوده، نام آن شخص معروف نیز در کنار متوفی ذکر گردیده است. عیسی که چهره معروف و شناخته شده ای در میان یهودیان بود، به عنوان برادر متوفی (یعقوب) معرفی شده است.
هفت. پدر یعقوب، یوسف نام دارد که تضادی با گزارش اناجیل ندارد. 
هشت. هویت یعقوب به زبان آرامی نوشته شده. مسیحیان اولیه با این زبان صحبت می کردند. 


کشیش هرمز